Vraagje: wie is geinteresseerd in deelname groepsreis?

3 04 2009

Acties

Information

4 responses

9 04 2009
H. Canter Cremers

Persbericht

Ulft 8 april 2009

Ulft’s adviesbureau neemt initiatief voor oprichting expertisecentrum algenkweek

CC Advies neemt het initiatief voor het oprichten van een expertisecentrum voor de algenkweek. Het centrum richt zich in de eerste plaats op het adviseren van ‘algenprojecten’. Ter onderbouwing van de adviezen heeft het centrum de beschikking over een eigen kweek- en onderzoekslocatie. Op deze locatie worden verschillende faciliteiten en bioreactoren gerealiseerd waarin de algen onder praktijkomstandigheden kunnen worden gekweekt. Behalve voor onderzoeksdoeleinden worden de kweekfaciliteiten gebruikt voor het opkweken van algen in relatief beperkte hoeveelheden (tot circa 10.000 liter kweekmedium) onder andere als entmateriaal voor grootschalige kwekerijen. CC Advies neemt het initiatief mede op basis van de ervaringen die het opdeed bij de diverse algenprojecten waarbij het de afgelopen twee jaar was betrokken.

Meer informatie:

Dr. Hayo C.J. Canter Cremers

CC Advies

Venus 13

7071 VE Ulft

06-40583994

13 04 2009
kees

JA, ik ben zere geintereseerd in een groepsreis en zou deze met 2 personen
willen doen, dat er kosten aan verbonden zijn is logisch.
Ik denk hierbij aan maximaal E50,– á E60,– p/p

graag zou ik van u info over de reis ontvangen,
kunt u mij mailen ?
keesbroeke@hotmail.com

10 09 2009
Ken

Beste,

ik zou graag een eindwerk maken over algen(kweek). Vandaar ben ik zeker geïntresseerd in een groepsreis, ik ben weliswaar te laat, maar toch zou U me misschien kunnen helpen. Heeft U misschien informatie over de algen(kweek). Hoe? Waarom? Waarmee? Etc.
Je kan me altijd bereiken via mail.

Ik ben U alvast zeer dankbaar.

Groetjes Ken.

15 08 2010
Theo Nelen

Beste alg-geïnteresserden,
In het artikel in de telegraaf las ik dat de kweek van algen vooralsnog op energetische (technische) problemen stuit. Ik zou vanuit mijn persoonlijke brede kennis op natuurwetenschappelijk gebied graag ideeën willen bijdragen die hier tot oplossingen kunnen leiden. Met name het probleem dat in de algensoep voor de zuurstoftoevoer mechanisch “geroerd” zou moeten worden lijkt me een weinig inventieve benadering.
Sinds mijn pensionering volg ik met veel belangstelling alle ins en outs op energiegebeid. Ik denk dat er op dit moment een stroomversnelling komt in het “aan elkaar knopen” van de verschillendemogelijkheden. Elke vorm van energiewinning heeft immers zijn eigen speciefieke beperkingen. Als het niet waait is er immers geen windenergie en bij weinig zon zullen er weinig algen groeien. Ik denk dat Nederland met zijn vele oppervlaktewater unieke mogelijkheden heeft om de techniek rond de cultuur en verwerking te ontwikkelen.
met vriendelijke groet,
Theo Nelen

Geef een reactie

